Jaký byznys můžeme rozjet i s minimálním kapitálem?

Podnikání je svět, do kterého se aktuálně hrne řada z nás. Většinou se do tohoto světa hrneme proto, že chceme mít konečně takové zaměstnání, které by nás bavilo a dostatečně uspokojovalo. Někteří však z podnikání couvnou ve chvíli, kdy se dozvědí, že to obnáší nějaký základní kapitál. Většinou si vybavíme obrovské sumy, ale dají se naštěstí rozjet i takové byznysy, které pro svůj začátek potřebují naprosté minimum.

Takových oborů, v nichž můžete podnikat i s minimem, je hrozně moc. V současné době se však nejvíce podnikání v následujících profesích. Je to asi proto, že žijeme ve světě technologií a na internetu trávíme podstatně dost času. Proto se není čemu divit, když podnikatelům v těchto oborech se daří – vždyť vydělávají tím, že my sedíme u počítačů či u jiných podobných zařízení.

• Vlastním své webové stránky

Mnoho lidí se stalo opravdu bohatými hlavně proto, že si založili svou vlastní webovou stránku. Dnes se dá vyjmenovat hned několik desítek případů, které podnikají díky své webové stránce a jsou milionáři. Mnoho z nich jsou dokonce mladí lidé, kteří založili svůj vlastní podnik poměrně brzy – třeba ve svých patnácti, šestnácti letech.

Takovým příkladem je například Libor Hoření, který je autorem internetové stránky Toprecepty.cz. Právě on začal s tímto svým podnikem ještě v době, kdy byl nezletilý, a po uplynutí osmnáctého věku dokonce zaměstnal svého vlastního otce. Nyní vlastní už jen větší polovinu, ale zaměřuje se na zcela jiné projekty. Ovšem on je právě tím ukázkovým příkladem, že to jde – jen to chce nápad. Jeho počáteční kapitál byl asi sto padesát korun za předplacení roční domény.

• Točím svá vlastní videa

Dnes se však dokonale „podniká“ i díky internetové stránce Youtube. Pokud se totiž rozhodnete právě sem natáčet svá videa a budete poměrně oblíbení a lidé vás budou sledovat, nejen, že se vám budou hromadit peníze, které putují z každého zhlédnutí, ale na druhou stranu se budete moct radovat i z těch peněz, které do vás vrazí jiné společnosti, protože jim uděláte reklamu.

Pokud jste totiž dostatečně sledovaní, společnosti vás využijí jako poměrně levnou reklamu – vy jim jejich produkt buď zmíníte, nebo ukážete ve videu a to je vše. A přivýdělek je na světě.