Sice aktuálně roste zájem o profesi strojvedoucího, což je poměrně zajímavé, protože naše budoucnost nejsou klasické vlaky, ale naopak ty robotické, které budou moct řídit i bez nutnosti živého řidiče, ale v některých oborech zájem ze strany nejen zaměstnanců, ale hlavně taky i brigádníků poměrně klesá. Jedněmi takovými brigádami, kde je stále nedostatek brigádníků, jsou i chmelové brigády.
V současné době vrcholí nábor na chmelové brigády. Přece jenom se v blízké době bude sklízet chmel, a tak je nutná každá pomocná ruka. Každým rokem se na tomto sklízení chmele podílí několik stovek brigádníků, kteří si tak poměrně rychle přijdou ke slušným penězům takto na konci léta. Na jaře si navíc ti osvědčení mohou taky finančně přilepšit, protože jejich síla bude potřebná při navazování výhonů. Zde je však nutný zhruba čtyřnásobek pracovní síly než při sklízení.
Letos jsou však během této brigády značné potíže, které bohužel souvisejí s tím, že není pracovní síly. Sklizeň startuje už zanedlouho a stále chybí lidé. Proto je otázkou, jak to letos s tímto chmelem vlastně bude.
Není to tak namáhavé, jak se může zdát
Mnoho lidí žije v domnění, že se jedná o poměrně namáhavou práci, ale není tomu tak. Dnes žijeme ve světě vyspělých technologií, které jsou využívány i právě v oblasti chmelového sklízení. Dokonce právě při sklízení chmelu jsou už dneska technologie nenahraditelné. Technologie pomohly totiž tomu, abychom nemuseli zaměstnávat tolik lidí. Na úseky, kde bychom dříve potřebovali přes pět tisíc lidí, dnes už na ně potřebujeme jenom osm set.
Problém s lidmi už i vloni
Sice vloni bylo poměrně více uchazečů na toto místo než dnes, ale už loni se mohlo předvídat, že lidé ztratí o tuto brigádu zájem. Na mnoha místech se i vloni taktak dostalo brigádníků. Letos je však nedostatek po nich doslova obrovský. Zaměstnavatelé se tedy rozhodují jim nejen zaplatit, ale mnohdy jim přidávají i jiné odměny jako jakési bonusy navíc. Většinou jsou to nějaké slevy, poukazy, kupony nebo podobné věci.